Vad är Kärlek?

För mig är kärlek, saker man känner i sitt hjärta....
Något som berör mer än på Ytan!
Det kan vara gärningar eller beröring, Saker eller människor, jag känner kärlek till olika saker men ändå lite samma känsla på något sätt.
Kärlek är ju inget man kan ta på och specificera, .......mmm ,  tungt och tufft ämne!
Alla känner kärlek på helt olika sätt,nivåer och ting!
Jag känner otroligt starkt för mina katter, mina prinsar. Dem hör till MIN FAMILJ. Här hemma säger vi att hela familjen är samlad i soffan först när Jag, Rainer, Nemo och Timon Och Pumba sitter tillsammans!
Något annat som får mitt liv att brinna är Musik, när jag hör låtar jag tycker om försvinner jag in i en helt annan värld jag finns inte om jag inte har Musik! Kärlek till familj, vänner, intressen, beydelsefulla saker som påminner om minnen som har stor betydelse för mig!
En sommar kväll på ett vackert ställe elden glöder, och vinet smakar underbart sånt är väl också kärlek?! =)
Det finns få saker jag kan dö för, Och självklart är mitt svar på Det Nemo, han gör jag vad som helst för.
Det är väl Kärlek på sin högsta Nivå, att känna så starkt för något att man kan dö för den!
Man kan viga sitt liv åt saker som betyder något, vissa "förkastar" (i vissa människors syn)  hela sin familj för ett ämne dem brinner för, kan vara allt från demonstrationer mot pälsindustrin och för djurens skull kan dem dö, för att visa sin kärlek till djuren och att dem menar allvar. Andra lever med sitt jobb eller en förening!
Ah, ja Kärlek är så mycket och betyder allt, är inte kärleken till sina betydelsefulla ting anledningen till att vi går ur sängen på morgonen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0