En solig dag 10-10-10

Jag har precis gjort mig och Nemo en Totalt djurisk Korvstroganoff, nemo hann somna i matlagningen så här avnjuter jag den i min ensamhet. . . .
Sammanfattning av helgen = Ett helt klart högt betyg. Den har både varit mysig, fylld med party och alkohol, konditionsträning i form av cykel med En tyngd kallad Nemo på ( jag trodde jag skulle dö!!!!) , god mat och fyllemat. Ja igentligen har jag fått delar av det mesta i helgen, och blandad kompott gillar vi! :)


Något som dock förstörde min helg en aning var på väg hem ifrån bion i fredas när vi passerade skillingaryd och dess utsläppta minkar. Seriöst U M F Idiots! Det är väl för fan inte det rätta sättet att få stopp på  pälshandeln! Och ni kallar er djurättsaktivister fy helvete vilket skämt! Hur sover ni på nätterna? Jag tycker inte heller det är ok med pälsindustrin och ser den gärna avslutad, men att släppa ut 17000 minkar i ett tätbebyggt område med både hundar och katter och andra husdjur runt omkring är ju bara ett rent vansinne! Att bo i en bur är tyvärr det enda dem vet finns. Dem vet inte vad som finns utanför och saknar därför inget, detta går att gå in på hur långt som helst och jag tänker inte göra det idag, men att låta dem STRESSA ihjäl sig och irra runt på vägarna och se sina kamrater bli mosade en efter en är det OK? Dem kommer svälta ihjäl allihopa, ja dem som inte blir mosade av bilar, eller pinas ihjäl för att dem bara blivit halv påkörda.
Under ett par kilometer fick vi sicksacka på vägen som någon jäkla slalomåkare , jag ville bara stanna och plocka upp var och en av dem stackars minkarna ( men det kryllade ju)  som bara led man såg det i deras ögon dem bara skrek att dem ville hem till mat och trygghet! 
Att sätta er "djurrättsaktivister" i en helt ny värld där ni inte har en aning om hur man överlever, det vore samma sak och jag hoppas ni en dag hamnar där! Hur får ni stopp på delfin misshandeln i japan? Åker ni ner och harpunerar dem ennu mer för att protestera? Hur får ni stopp på trofe`handeln av apor? Åker ni runt på marknader med egna Stånd  av djur trofèr bara för att protesera! Är inte eran poäng lite att djur INTE ska lida?! Då känner ju jag lite spontant såhär nu Igen , fick ni djur att lida mindre nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0